Kategorier
Företagande

Så kan du dra nytta av liveshopping

Shopping via liveshopping börjar bli populärt. Säljare får genom liveshopping en möjlighet att visa upp sina produkter och få dem att framstå som unika.

Det gäller att hänga med som säljare. Man måste ha koll på den nya tekniken och förstå de nya sätten som finns tillgängliga för försäljning. Liveshopping är en sådan. En möjlighet att nå ut till många konsumenter på en och samma gång samt att kunna demonstrera sin produkt för publiken.

På Instagram och Facebook ges möjlighet att spela in små filmer eller lägga upp sponsrade inlägg för att på så vis kunna sälja produkter. Liveshopping tar dock tekniken ett steg längre. Med detta hjälpmedel öppnas nya sätt att framhäva sin produkt på allra bästa sätt och visa den från sin bästa sida.

Du kan sälja vad du vill med hjälp av liveshopping – bara du är övertygande

Via liveshopping kan säljaren visa upp sin valda produkt. Demonstrera olika funktioner eller hur produkten är tänkt att användas. Om frågor uppstår hos den tilltänkta köparen kan dessa ställas i en typ av chatt. Där kan säljaren svara. Om köparen har en fråga om produktens funktion kan säljaren modifiera sin presentation i realtid för att räta ut alla frågetecken.

Köparen har möjlighet att köpa den visade produkten under sändningen. Säljaren kan i sin tur följa försäljning och på så vis få koll på om försäljningsargumenten fungerar. Om köparna får känslan av att just denna uppvisade produkt är något de på inget sätt klarar sig utan en enda minut till har säljaren lyckats.